resim fotograf blog
...

Zina Hakkında Bir Yazı

Tarih: Pazartesi, Ocak 15, 2007 Saat: 03:41 Kategori: Kadin
<-Yeni Sayfa Eski Sayfa->
şakası bile çirkin


Dün misafirlerimiz vardı. Genç, evli bir çift... Erkek televizyonda gördüğü fiziği güzel hanımlara olan beğenilerinden bahsetti. Şimdi diyeceksiniz bu mudur çirkin olan? Keşke bu kadar olsaydı! Şakayla karışık terbiyesizlikleri karşısında bir şey söylememek için kendimi tuttum. Böyle durumlarda kendinizi tutmanız gerekir. Bir erkeği asla eşinin ve çocuklarının yanında kınamamalısınız. Çok fena morali bozulur. Gerçi adam bunu fazlasıyla hak etti ama anlayışlı anıma denk geldi herhalde. Abim zaten anca bugünlerde kendini tamamen toparlayabildi, sevdikleriyle bir arada iken herhangi bir tatsızlık çıkarmak istemedim.

"Bana bir karı yetmez, iki tane daha alıcam" gibi düzeysiz şakalarıydı beni en çok sinirlendiren. Hanımı ise, o da anlaşılan benim gibi düşünmüş olacak ki, o da sessizliğini korudu. Ortada ölümcül kalp krizlerinden yeni çıkmış bir adam vardı ne de olsa..

Bu tür şakaları erkeklerimiz pervasızca yapar, hatta bu tür şakalardan büyük keyif alırlar. Ama kadınlarımız asla böyle şakalar yapmaz.

Bu adama sormak isterdim, eşi "Bana bir koca ...." diye aynı şakayı yapsa tepkisi ne olurdu? Hem de akrabaların arasında?

 

Hem müslüman olduğumuzu iddia ederiz hem de müslümanlıkla hiç mi hiç bağdaşmayan inançlar, davranışlar sergileriz. Zina konusunda erkek yaparsa hakkıdır, elinin kiridir derler, kadın yaparsa namussuz derler, oros** derler. Erkek evlilik öncesi cinsel ilşkilerde bulunursa hiç bir sakıncası yoktur, hatta daha bir şerefli (!) olur. Kadın yaparsa dünyanın en alçak yaratığı durumuna düşer.

 

Müslümansak, bakalım Kur'anı-ı Kerîm bu konuda ne diyor:

Zina eden erkek ancak zina eden veya müşrik bir kadınla evlenir. Zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya müşrik bir erkek evlenir. Bu müminlere haram kılınmıştır. (Nur suresi, ayet: 3)

 

Bakın, zina yani evlilik dışı cinsel ilişki yapmış bir erkeğin bakire bir kızla evlenmesini Allah haram etmiş. Gerçi Allah tövbe eden, daha sonra hayırlı işlerde bulunanları affeder ama yine de titiz düşünmekte yarar var. Erkeklerin tövbe etme hakkı olduğu gibi, kadınların da vardır ama toplumumuzda kadının tövbesi asla kabul edilmez. Allah kabul eder, insanımız kabul etmez! Çünkü toplumun kendi değerleri kesinlikle Allah'tan önce geliyor. ''Toplumun dini'' Allah'ın dininden önce gelir ne yazık ki... Böyle bir toplumuz.

Doğu halkımızın erkekleri akla gelen her pisliği yapsa kimse kınamaz ama kızları en küçük bir şey yapsa töre cinayetine kurban ederler. Sonra da dinden imandan bahsederler.

Zina yapmış bir erkek, sonradan evlendiği kadının bakire olmadığını anlarsa onu evden kovuyor bir de herkese söyleyerek kadıncağızı rezil ediyor. Cahil insanlarımız ise o kadını ayıplayıp duruyor. Böyle kadınlar için kirlenmiş veya kirletilmiş diyorlar.

Peki zina yapan erkekler temiz mi kalıyor?


EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu
Yorum (18) :: Yorum Yazabilirsiniz :: Bağlantı
<-Yeni Sayfalar | Eski Sayfalar->


Bu Yazıya Yapılan Katkılar ve Yorumlar:


2008-04-12 23:45:58 - 2008-04-12 23:45:58 - bu hikayeye benzer
Yazan: ismim önemli değil
tesadüfen sitenizi buldum hikayeniz gerçekten çok doğru neden derseniz benimde eşim her nereye misafirliğe gitsek yada biri gelse aynı konuşmayı yapıyor tabi bende hiç birşey demeden içimden allah akıl fikir versin diyorum yüzüm kızararak oturuyorum tabi bu arada yanlız kaldığımızdada söylüyorum kendisine neden böyle yapıyorsun ayıp falan filan tamam bidaha yapmam der ve her defasında aynı şeyi tekrar eder ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim hatta kendisine ben böyle ifadeler etsem tepkin ne olur dediğimde sırt çevirir terbiyesiz der

*****
Cevap:
İnsanın huyu kolay kolay değişmez. Eşiniz kendi kafa dengi arkadaşları yüzünden o tür konuşmaları bırakmayacaktır. Belki aklı başında kişilerden arkadaşları olsa değişebilir. Arkadaşlar insanın huylarının değişmesinde veya değişmemesinde en etkili faktördür. Sabredeceksiniz.
Sizin hanım arkadaşlarınızdan, kocası sizin beyinizin bu çirkin davranışlarına şahit olmuş biri varsa, arkadaşınıza ve onun beyine söyleyin eşinizle erkek erkeğe konuşsun. Yaptığı şeyin ne kadar çirkin bir seviyesizlik olduğunu anlatmaya ve onu bundan vazgeçirmek için ikna etmeye çalışsın. Eşiniz eğer o kişiyi seviyor sayıyorsa büyük bir ihtimalle sözünü dinleyecektir.

Düzenleyen kiremit gün: Saturday, April 12, 2008 saat: 23:58
Bağlantı

2007-01-19 12:50:12 - 2007-01-19 12:50:12 - ...
Yazan: gkatekana
Aslında sorun insanları hak konusunda ayırırken cinsiyetin ön planda tutulması.
Kuralları koyanda kaldıranlarda insanlar.Erkek egemen toplumda yaşıyoruz.Ama suçu erkeklerde sadece bulmak çok yanlış olur.Kadınlarımız erkeklerden yazıkki daha suçlu.

Kendi iyiliği için bir şey yapmayan kadınları yani kendini düşünmeyeni bir başkasının düşünmesini beklerseniz.Uzun zaman beklersiniz.Hatta bazen sonsuza dek beklersiniz.

İnsanlar isteklerini söylemeli karşı tarafa bildirmeli ve bunun için mücadele etmeli.
Bu dünyada iki çeşit insan var.Ve bu iki cins insanın birbirlerine aynı ölçüde ihtiyacı olduğunu kabullenirsek mesele kalmaz diye düşünüyorum.
Bağlantı

2007-01-16 13:36:54 - 2007-01-16 13:36:54 - :(
Yazan: waterfaal
Evet sizinle aynı fikirdeyim. Cahillikten başka birşey değil. "Kendine yapılmasını istemediğin birşeyi başkasına yapma" bu benim hayat felsefemdir, ama ne yazık ki yapılıyor:(((
Bağlantı

2007-01-16 10:29:10 - 2007-01-16 10:29:10 - Ben;
Yazan: degirmenlerekarsi
Ben kendi adıma böyle bir konuda fikrimi belirtme ihtiyacı bile duymuyorum; aştım artık bu konuları... ama bazıları için bu yazınız son derece etkileyici ve ders verici olabilir; onlar adına teşekkür ederim...
Bağlantı

2007-01-15 21:39:06 - 2007-01-15 21:39:06 - ...
Yazan: guleviya

benim hiç hoşlanmadığım durum da "haklı göstererek", bir yerlerden destek-yüz- bularak yapılması yaşanması bir şeylerin... üste çıkmaları...
sen daha detayıyla açıklamışsın zaten :) eline sağlık

Bağlantı

2007-01-15 20:59:53 - 2007-01-15 20:59:53 - deniss
Yazan: isimsiz
yine tüm düşüncelerine katıldığımı
çok daha önce ki bir yazında bu satırlarla başlayarak ; benzeş oldu belirteyim.
Hani yaşlı bi yazar vardı ve bana yorumumdan ötürü teessüf etmiştin, olsun.

Belki ben iyi ifade edememişimdir ama bu yazına benzer bir şeyi ifade etmeye çalışmıştım.

Tartışınca anlaşıyoruz seninle. Kolaygelsin.
A.K. Hoşçakal
Bağlantı

2007-01-15 20:03:13 - 2007-01-15 20:03:13 - :((
Yazan: enci
şimdi ben bu konuya ERKEKLER!!! deyip geçcem..belki de tepki gösterenler olacak...ama öyle işte...benzer davranışlar v.s.......ve üstelik bunu bazı değerlere sahip kişilerin yapıyor olması ise kabul edilir bişe değil....yüreğinde biri varsa ki bu herkesce BİR DEĞERdir zaten...ne demeli bilmemki...hayat işte!!
Bağlantı

2007-01-15 18:54:57 - 2007-01-15 18:54:57 - Selam....
Yazan: fuadyusufoglu
Sevgili canım yeğenim...eVET SEN İNANKI HER ZAMAN HAKLISIN...eVET BU DURUM KARŞISINDA BİZLERE VE SİZLERE DÜŞEN GÖREV ...Senin de dediğin gibi İslamı sitelerin çoğalması dır..ama hakıkı islamı siteler... Sağol Allah(c.c.) senden razı olsun... hakıkatten sen yol gösteriyorsun Bizlere... bu aklınla bin yaşa...Evet sende bu kardeşine söyle de bu islamı sitelerin çoğalması için ne apalım...Mutlak senin parlak fikirlerin vardır... O PARLAK FİKİRLERİNDEN YARARLANMAK İSTİYORUZ VEYA BENDEN DAHA AKILLI BİR KARDEŞİMİZ ÇIKAR O FAYDALANIR......
eVET KURBAN Annen nasıl lütfen benim yerime onun elini öp ve şunu söyle:"Anne benim amcam fuad senden dua beklıyor... Hem ona hemde ailesıne dua et " Oldumu canım kardeşim...
Ha az daha unutuyordum...Kurban bazen senin benim sayfama yerleştirdiğin o çiçek varya bazen kayıboluyor sebebi nedir... Çünkü bazen bizim elektiriklerimiz günlerce gidiyor çok takıb edemiyorum...Herhalde bir şeyden dolayı bazen kayıboluyor bazen yerine geliyor...
Sevgiyle kalın...Allah(c.c.) seni muhafeze eylesin ...Ve daha nice hayırlı HİZMETLER İhsan eylesin..Amin...
Sevgiyle kalın...

***
cevap: bunları yapanlar var zaten. ben onlardan daha iyisini bilemem. bizim türkler konu ile ilgili çok başarılı sitelere sahipler. diğer islam ülkelerinde durum bu kadar başarılı mıdır sanmıyorum. onlar daha ziyade teröre yakın tarzda şeyler yapıyorlardır herhalde.

Düzenleyen kiremit gün: 15/1/2007 saat: 18:59
Bağlantı

2007-01-15 17:18:29 - 2007-01-15 17:18:29 - düş
Yazan: ipeksol
..

çok yerinde bir konuya değinmişsin..takdir ettim dile getiremeyenleri söylediğin için..

ama nedense bazı sihniyetlerde bu kırsal sahne değişmez..ha değiştirilebilir mi..onu da sanmıyorum..sadece okumak ve tahsilli olmak yetmiyor işte..bulanık zihinleri de değiştirmek gerekiyor..

..



gönlünce kal

Bağlantı

2007-01-15 16:34:14 - 2007-01-15 16:34:14 - ..
Yazan: ilkayoguzhan
hayırlı günler..
ne yazıkki toplulumuzda böyle yanlış inanışlar revaçta..
halbuki bu konuda kadın da erkek de elinden geldiğince kendine dikkat etmeli kontollü olmalı...
ama bunların sebeplerinden biri de annelerimizin yanlış eğitimi
gerçi onlara da suç bulamıyorum ya onlar da öyle görmüş öyle öğrenmişler..
erkek çocuğun, toleranslı büyümesi
kız çocuğun, aksine sıkı yönetimle yaşaya zorlanması vs.vs.
Allah sonumuzu hayır etsin
...
Bağlantı

2007-01-15 16:03:51 - 2007-01-15 16:03:51 - ..
Yazan: DarkAngel
www.blogcu.com/ipeksol...
bi uğra bakalım...:)
Bağlantı

2007-01-15 15:27:56 - 2007-01-15 15:27:56 - merhaba
Yazan: nuran41
Sonuna kadar katıldığım bir yazı.. Ancak şöyle bir gerçek var; erkeklere onları söyleme hakkını veren bizim toplum yapımız. Asırlar öncesınden gelen, erkeğe biçilen roller ve verilen ön sıralar..Neden? Kadın acizdir(!), Pasiftir(!) beyni yok ya hiç bir şeyi düşünemez.(!) Madem öyle hep söylediğim bir şey var: Karşı tarafta olmayan bir şeyi benden kimse isteyemez, o hakkı vermiyorum.. sinirlendim yine :))) sevgiyle kalın
Bağlantı

2007-01-15 14:11:46 - 2007-01-15 14:11:46 - merhaba ...
Yazan: sedencik
son derece dogru ve yerinde tespitler....bizim toplumumuzda kız çocuğunuda/erkek çocuğunuda bir kadın yetiştiriyor...bu anne,babaanne,anneanne,hala,teyze yada bakıcı kadın,dadı farketmez ...sonuçta kadın yetiştiriyor...erkek çocuğun anatomik özelliklerini her fırsatta sergileyip...kızlara konuşmayı bile ''sus ayıptır'' diye yasaklayan....eğitim sistemi bir yanda ...sanatcıyım diye her yerde boy gösterip ''seviyeli birliktelikler ''yaşayanlarda televizyonda....kadın çökerse ,toplum çöker...sonraki nesiller çöker....bu noktada kadınların ciddi anlamda eğitilmesi gerektiğine inanıyorum...sağlıcakla...
Bağlantı

2007-01-15 14:04:08 - 2007-01-15 14:04:08 - s.a
Yazan: püsküllü
merhabalar muhterem...
yine değişiklik yapmışın sayfan daha bi güzelleşmiş...
bu halini sevdim gerçekten iç açıcı olmuş...
ayrıca hoş ziyaretlerin ve de düşüncelerin için çok çok teşekkür ederim...
biliyosun insanlar birbirine aynadır... güzel bakan güzel görürmüş...
güzelliklerin daim olsun inş... selametle kal
Bağlantı

2007-01-15 11:38:17 - 2007-01-15 11:38:17 - slm
Yazan: zorbey27
evet bence de dedikleriniz doğru zina yapan erkek de zina yapan kadında aynı katagoride yer almalıdır.ayrımcılık yapılması çok yanlış
Bağlantı

2007-01-15 11:09:37 - 2007-01-15 11:09:37 - haklısın
Yazan: uzundere
çok güzel bir konuya değinmişsin yazına ve düşüncelerine sonsuz katılıyorum.bu zihniyetteki erkekleri anlamıyorum. bir de bu fikri destekleyen bayanlar da var.'yapsın, yapsın erkek adam o' diyen bayanları hele hiç anlamıyorum.Allah akıl fikir versin, iman ve korku versin.Allah tan korkan zaten yapamaz.
sevgiler kiremit..
Bağlantı

2007-01-15 08:06:20 - 2007-01-15 08:06:20 - Toplum dini Allah Dininden öne geçmiştir?
Yazan: bermish
ben sadece düşüncemi sölmek istiyorum toplum dini diye birşey yoktur.ahlaki değerler (töreler,örf anane ,gelenek) desek buna bence daha iyi olur.peki arkadaşım ona birde sunu ekleseydiniz zengin yaparsa flort fakir yaparsa zina birde tv ler adamları överek anlatırlar tabiki senin yegeninde bunlara uyup bunların etkisinde kalarak sölemiştirr diye düşünüyorum :((
Bağlantı

2007-01-15 07:59:45 - 2007-01-15 07:59:45 - Yalan olan bu âlemde ne yaptığımızı anlamadan,
Yazan: NurulEnvar
ESSELAM pek muhterem dostum
güzel bir yazı ve anlamlı bir mizah tarzı harika diyebilirim.
lakin bir an velevki bu bayağılaşmanın orttamında kendimi ,bencilce yeğeninin yerine koyup düşündüm.
amcamın ulu orta beni kasdederek ifade eylediği bu doğrulara hazırmıyım diye.
sonra benim gibi bayağı kimsenin zaman bulupda amcasının güncesinde bu satırları göremiyeceği var sayımıyla yazmıştır geçti içimden.
sonra tekrar düşündüm peki amcama karşı ve akrabalarıma karşı tarifsiz bir densizlik yaptımda.
amcamın yeğeni olan benim bu tavrımı ginede böylesine açık seçik kamu önünde eleştirmesi doğrumu diye düşündüm.
sonra seneryoyu değiştirdim hayalimde ve birde böyle baktım.
ya oğlum senin ne acaip amcan var
hayrola ne olduki
yahu senin dün evde yaptığın bir konuyu internete taşımış.
hadi ya
inanki oğlum seni yerden yere vuruyor hemde....
oan ki yeğeninin sana karşı alacağı bir tavrı hissettirmek ti sadece maksadım sevgili dostum....
şimdi diler sen öz eleştiri kabilinden duygularınızı biraz tahlil edelim.
bu hal sade sizin ailede değil türk toplumunu arbeskleştiren kültür emperyalizmin arka planındaki seneryo aslında.
her gün tahrik edilen bir magazin toplumu ve güdülen sürü eğitme mantığı.
reklam ve modayı takibide eklersek ve haberlerin veriliş tarzına da bu bilimsellikle yaklaşırsak al sana yeni bir türkiye modeli...
sevgi değer dostum
biliyorsunki bir tahlil var ortada fakat bu hastaya ne uygulanacak
nasıl uygulanacak bu biçimsellik kavranmadan sanırım iyileştirmek yerine dahada hasta etmekte var.
şimdi dilersen birde efendimiz as.mın insana yaklaşımıyla bakarsak bu olaya
yeğeninizin dün sizdeki bu nahoş olayını efendimiz zaman,mekan,ve şahıs kaydı olmaksızın teşbihle şeklen değiştirip öyle verirdiki bu kimseyi incitmesin.
fakat herkezde üzerine düşeni alsın.
bu yazını ve ifadelerini harika bulduğumu fakat kişiler ve yer hakkında zaman zaman benimde farkına varamadan düştüğüm bir zaafımı bana gösterdiğin için ginede seni kutlıyorum.
hayat bir seneryo ve biz bu seneryodaki rolumüz üzerinde zaman zaman seneryoda değişiklik yapabileceğimiz ihtimalini göz ardı etmiyelim.
senarist seneryoyu yazar fakat rol kesen figuranlarında kendilerinin rolüne iradeleriyle katkıları vardır sanırım değilmi can kardeş.

***
cevap: bu ince düşüncelerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. ama bu zamanın insanları ortaya söylenmiş lafları hiç üzerlerine almıyorlar. ne yapsanız boş. bir de ben o kişinin amcası değilim. olsaydım bile buralarda benim çevremde kimse amca dayı hala teze gibi büyükleri saymıyor. bildiğiniz gibi değil. yoksa inanın bütün bunları ben de biliyorum. ayrıca bu takvalı eleştiriniz karşısında yazımın içeriğinde değişiklik yaptım. tekrar teşekkür ederim.

Düzenleyen kiremit gün: 15/1/2007 saat: 14:26
Bağlantı


Kategoriler

ziyaretçi



En Üste Dön


Locations of visitors to this page
tracker